TYP: a1

Pierwszy karbonowy jacht z serii Sunreef 74 - Diana

czwartek, 10 listopada 2016
Informacja prasowa

Mając za sobą już pięć wodowań spektakularnych katamaranów żaglowych z serii Sunreef 74, Sunreef Yachts z dumą przedstawia najbardziej technologicznie zaawansowaną jednostkę z tego modelu. Jacht o nazwie Diana został wybudowany z elementów włókna węglowego i wyposażony w najnowocześniejszy takielunek. Ten majestatyczny wielokadłubowiec oferuje niezrównany komfort życia na pokładzie, nie tracąc przy tym nic z dzielności morskiej i osiągów.

Sunreef 74 Diana

Od samego początku projekt budowy zakładał szczególne wymogi konstrukcyjne i wyjątkowo złożoną specyfikację. Użycie włókna węglowego pozwoliło nie tylko skompensować wagę bogatego wyposażenia jednostki (m.in. dwa pontony i jacuzzi), ale i zwiększyło jego dzielność morską oraz osiągi. Jacht posiada karbonowy pokład, flybridge, grodzie oraz nadbudowę. Stocznia ma obszerne doświadczenie w pracy z tym materiałem – produkuje swoje własne karbonowe maszty, a w 2013 roku zwodowała 80-stopowy katamaran żaglowy z włókna węglowego – Sunreef 80 Carbon Line Levante.

Sunreef 74 Diana

Jedną z cech wyróżniających jacht jest symbol Artemidy widniejący na żaglach, który przedstawia grecką boginię łowów, co świetnie odzwierciedla charakter jednostki. Wyposażona w najnowocześniejszy sprzęt Diana, to typ łodzi dla ambitnych i żądnych przygody.

Jacht przystosowano do żeglugi po wodach całego świata. Na jednostce przewidziano węglowy maszt i bom ze zwijaczem. Z głównej sterówki można automatycznie regulować ustawienie żagli za pomocą dotykowych ekranów, a system czujników obciążeń pozwoli uniknąć przeciążania kabestanów i takielunku.

Sunreef 74 Diana

Całość ma zapewnić bezpieczną oraz łatwą obsługę ożaglowania. Powiększona genua ma za zadanie zwiększyć osiągi przy kursie pod wiatr, spinaker ze zwijaczem wpłynie na skuteczność manewrów z wiatrem, a Code 0 ułatwi żeglugę prostopadle do wiatru. Z głównej sterówki, żagle może łatwo obsługiwać nawet jedna osoba.

Sunreef 74 Diana

SPECYFIKACJA TECHNICZNA JEDNOSTKI SUNREEF 74 DIANA:

 

Konstrukcja:

kompozyty/włókno węglowe

 

Długość:

24.4 m

 

Szerokość:

10.30 m

 

Zanurzenie min.:

1.90 m

 

Wysokość jachtu:

35.5 m

 

Grot:

170 m²

 

Code 0:

240 m²

 

Solent:

70 m²

 

Genua:

150 m²

 

Spinnaker:

400 m²

 

Kliwr sztormowy:

13 m²

 

Silniki:

2 x 240 HP

 

Zbiorniki paliwa:

2 x 3000 l

 

Zbiorniki wody:

2 x 800 l

 

Architektura okrętowa:

Sunreef Yachts

 

Design:

Sunreef Yachts

 

Konstrukcja:

Sunreef Yachts

 

Tagi: Sunreef Yachts, jacht, Diana
TYP: a3
0 0
Komentarze
Adriano: "Z głównej sterówki można automatycznie regulować ustawienie żagli za pomocą dotykowych ekranów, a system czujników obciążeń pozwoli uniknąć przeciążania kabestanów i takielunku."

... czy to jest jeszcze żeglarstwo?
niedziela, 13 listopada 2016, 10:35 Skomentuj
0 0
Krzysztof Rubik: Przydały by się dodatkowe zdjęcia np. z koi?
wtorek, 15 listopada 2016, 22:39 Skomentuj
0 0
TYP: a2

Kalendarium: 18 maja

Do Southampton dopływa na "Aviva Challenge" Dee Caffari kończąc rejs wokół świata bez zawijania do portów (178 dni, 3 godziny, 5 minut, 36 sekund).
czwartek, 18 maja 2006
W rejs na Morze Czarne wyruszył s/y "Roztocze" z Kpt. Tadeuszem Zawadzkim; etap powrotny zakończony w listopadzie prowadził Kpt. Ziemowit Barański.
sobota, 18 maja 1974
Angielska dziennikarka Ann Davison wyruszyła z Plymouth w samotną podróż na trasie Duarnez - Vigo - Gibraltar - Casablanka - Wyspy Kanaryjskie - Portsmouth (Dominikana) - Nassau (Bahama) - Miami - wewnętrznymi drogami wodnymi do Norfolk (Wirginia) - Nowy
niedziela, 18 maja 1952