TYP: a1

Jak dobrze wyczarterować jacht

środa, 2 września 2015
Redakcja
Każdy chyba żeglarz stojący przed wyborem jachtu na rejs, chciałby wyczarterować, najogólniej mówiąc, dobrą jednostkę w dobrej cenie. Poniżej przedstawiamy kilka zasad, którymi należy się kierować, żeby to się udało. Jeśli macie swoje przemyślenia na ten temat i chcielibyście podzielić się nimi z innymi Czytelnikami, zachęcamy do komentowania.

Wenecja

  1. Oferta, którą otrzymasz często podlega negocjacjom. Zatem nie zakładaj, że są to już definitywne stawki.
  2. Atrakcyjna na pierwszy rzut oka zniżka 30% wcale nie oznacza, że cena jest najlepsza. Liczy się wartość końcowa. Uważaj na chwyty marketingowe armatorów i agentów.
  3. Jeśli szukasz jachtu najtańszego w przeliczeniu na osobę, wybieraj jachty 3- lub 4-kabinowe, z dwoma miejscami do spania w mesie.
  4. Jeśli dostaniesz ofertę na jacht uwzględniającą zniżki armatora, to raczej nie uzyskasz już rabatu większego niż 20%. Nieco z ceny może zejść jeszcze armator, nieco agent, ale są pewne granice.
  5. Zazwyczaj armatorom prościej jest udzielić rabatu 100 EUR za sprzątanie końcowe lub inne dodatki (silnik zaburtowy, pościel itd.) niż odjąć 100 EUR od ceny jachtu. 
  6. Koszt czarteru to nie tylko cena za jacht, ale także opłaty dodatkowe, koszty dotarcia do mariny (przelot, podróż autokarem czy autem). Oszacuj je przed wyborem mariny, czarteru.
  7. Jeśli nie korzystasz z systemu rezerwacyjnego, a składasz zapytanie o czarter drogą mailową lub telefoniczną, sprecyzuj dokładnie swoje zapytanie podając jak najwięcej szczegółów (termin, preferowane mariny, model jachtu, rocznik itd.). Im więcej szczegółów, tym konsultant obsługujący zapytanie lepiej dobierze ofertę dostosowaną potrzeb.
  8. Odwieczne pytanie, czy czekać na oferty „last minute”? Można jak najbardziej, zdając sobie sprawę z tego, że:
a) dużo jachtów zostało już wyczarterowanych wcześniej, więc wybór będziemy mieć mniejszy
b) konieczność błyskawicznej decyzji - często armator zakłada tzw. opcję (wstępną rezerwację) tylko na jeden dzień. Są przypadki, kiedy założenie opcji nie jest wcale możliwe.
c) może się zdarzyć, że z wybranej mariny cała flota została już dawno zarezerwowana. Jeśli kupiliśmy bilety na Seszele, raczej nie ma co czekać do ostatniej chwili. Inaczej sytuacja wygląda w miejscach, gdzie mamy bardzo dużo armatorów, np. Trogir, Kaštela, Split w Chorwacji.
  1. Jeśli czarterujesz jachty na okres od kwietnia do listopada pamiętaj, że armatorzy wysyłają swoje cenniki na nowy sezon począwszy od września do listopada. Nie ma zatem co szukać jachtów na nowy sezon we wrześniu, kiedy jeszcze nie ma pełnego wyboru.
  2. Na koniec chyba najważniejsza kwestia. Jeśli wyślesz zapytanie do armatora i do agenta, w najgorszym wypadku otrzymasz taką samą cenę. Agenci dostają od armatorów prowizję za czarter (czyli to nie Ty, czarterowiczu, dopłacasz do wynajmu - to armator dzieli się częścią przychodu z agentem). Co więcej, często agent zdecyduje się na rabat, obniżając tym samym własną prowizję.
Reasumując: cena, którą dostaniesz od agenta nie będzie wyższa niż ta, którą zaproponuje armator. Dodatkowo agent ma zazwyczaj większe doświadczenia i zna firmy czarterujące. Załatwi problemy związane z umową, przelewami itd. itd. Agent nie jest kimś, kogo należy omijać – wręcz przeciwnie.

Jeśli macie więcej pytań i/lub chcecie wyczarterować jacht, zapraszamy do kontaktu mailowego (info@tawernaskipperow.pl) lub telefonicznego +48 12 294 92 29.
Tagi: czarter jachtu, czartery jachtów
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 22 grudnia

W stoczni Multiplast w Vannes wodowano katamaran "Orange II".
środa, 22 grudnia 2004
Na Barbados dopływa Arkadiusz Pawełek na pontonie "Cena Strachu"; Polak jest drugim człowiekiem na świecie, który pontonem przepłynął Atlantyk (41 dni, 3000 Mm).
wtorek, 22 grudnia 1998
Opłynięcie Hornu przez "Pogorię" pod dowództwem Krzysztofa Baranowskiego.
czwartek, 22 grudnia 1988