TYP: a1

Budowa największego na świecie katamaranu opóźniona

poniedziałek, 12 października 2015
z mediów | JM
"Pioneering Spirit" ma być największym w historii katamaranem i nadzieją na rozpoczęcie nowej ery w produkcji statków do podwodnych operacji przemysłowych. Jednak marzenia te odłożyć trzeba jeszcze co najmniej do pierwszej połowy przyszłego roku. Wtedy dopiero - według najnowszych planów - jednostka zostanie ukończona.



Przedstawiciele szwajcarskiej firmy Allseas - światowego lidera w projektowaniu i budowaniu podwodnych konstrukcji - potwierdzili w zeszłym tygodniu, że budowa "Pioneering Spirit" zostanie opóźniona. Budowany od pięciu lat - początkowo w Korei Południowej, a od zeszłego roku w Rotterdamie - katamaran jest jedną z najbardziej wyczekiwanych jednostek na świecie. Nic w tym dziwnego, ponieważ ma to być statek na miarę nowej ery wśród jednostek przemysłowych. Szwajcarski gigant będzie miał 382 metry długości i 124 szerokości. Jego wyporność wyniesie 900 tysięcy ton, a nośność 48 tysięcy.

Zaletą katamaranu będzie też jego wszechstronność. Ma on służyć na Morzu Północnym, gdzie będzie wykorzystywany zarówno do instalacji, jak i demontażu nawodnych i podwodnych konstrukcji, takich jak platformy wiertnicze. Cena projektu "Pioneering Spirit" wyniesie co najmniej 3 miliardy dolarów.
Tagi: katamaran, największy, opóźnienie, Szwajcaria, platforma
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 22 stycznia

Na jachcie "Cardinal Vertue" zakończył rejs Wiliam Nance - rejs prowadził z Anglii i dalej do Buenos Aires, Przylądek Dobrej Nadziei, Auckland, Horn do Buenos Aires.
piątek, 22 stycznia 1965
Urodził się Mamert Stankiewicz, kapitan żeglugi wielkiej, służbę rozpoczął we flocie carskiej, a po powrocie do Polski został skierowany na statek skierowany na statek szkolny "Lwów"; później pracował na stanowisku kierownika żeglugi przybrzeżnej, kapitan
niedziela, 22 stycznia 1871