Statek polarny, w którym znajdzie się miejsce i dla turystów? Taka jest koncepcja firmy Lindblad Expeditions Holdings, Inc., która niedawno podpisała umowę na budowę pionierskiego polarnego statku ekspedycyjnego.
Lindblad Expeditions Holdings jest światowym liderem w prowadzeniu rejsów ekspedycyjnych. Jego nowa jednostka zostanie zbudowana przez stocznię Ulstein Verft w Ulsteinvik w Norwegii i dostarczona w pierwszym kwartale 2020 r. Być może nie będzie jedyną tego rodzaju, bowiem kontrakt zawarty ze stocznią daje możliwość zamówienia dwóch kolejnych statków.
Nowy statek polarny zaopatrzony ma być w szereg rozwiązań zmniejszających szkodliwy wpływana środowisko – takim jest np. kształt kadłuba X-BOW. Kształt ten umożliwi utrzymanie odpowiedniej pozycji, gdy statek wchodzi w falę (co przyczyni się także do zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa pasażerów), zminimalizuje negatywny wpływ na środowisko i zoptymalizuje koszty operacyjne.
Statek będzie wyposażony w 69 przestronnych kabin i apartamentów, a także 12 pojedynczych kabin. Dla pasażerów przewidziano spa i centrum fitness, gabinety zabiegowe, sauny, strefę relaksacyjną i salę do jogi, a także jacuzzi. W ofercie znajda się także restauracja z widokiem na okolicę i odkryty bar. Ideą jest to, aby umożliwić pasażerom podziwianie przyrody z dowolnego miejsca na statku. Znacząca większość kabin oraz ogólnodostępne pokłady zaopatrzone będą w balkony. Eksplorację ma także ułatwić nowatorski system „Zodiac”, który umożliwi szybkie i bezpieczne zejście na ląd. Oczywiście goście nie będą musieli całego czasu spędzać na pokładzie. Do ich dyspozycji będą także kajaki, narty biegowe, zdalnie sterowany pojazd (ROV), podwodne kamery wideo i platforma do lądowania śmigłowców. Ponieważ celem rejsów, oprócz odpoczynku, jest także edukacja, pasażerowie, oprócz obserwacji, będą mieli kontakt z naukowcami i badaczami.
Jednostka będzie mogła także pływać w rejony polarne.
Tagi: statek, ekspedycja, turystyka