TYP: a1

Zawodnik YACHT KLUBU POLSKI ŚWINOUJŚCIE w cyklu regat Pucharu Świata

niedziela, 17 kwietnia 2011
Informacja prasowa
W sobotę, 16.04.2011, o godzinie 1200 zawodnik YACHT KLUBU POLSKI ŚWINOUJŚCIE Radosław Kowalczyk wystartował do swoich pierwszych w tym roku regat z cyklu Pucharu Świata Transat 6.50 organizowanych przez Yacht Club Italiano w Genui we Włoszech.

Jest jedynym Polakiem startującym w tych prestiżowych zawodach będących eliminacjami do odbywających się co 1977 roku cyklicznie co dwa lata regat z zachodu Europy na wschód Ameryki Południowej, na jednokadłubowych jachtach o maksymalnej długości 6,5 m.

Od 2001 regaty startują pod nazwa „Transat 6,50 Charente–Maritime/Bahia” z Fort Boyard w La Rochelle we francuskim Départment Charlote–Maritime i poprzez metę pierwszego etapu Lanzarote na Wyspach Kanaryjskich, kończą się metą w Salvador w Brazylii.

Ze względu na rosnącą liczbę żeglarzy chcących wziąć udział w regatach organizatorzy postawili wiele bardzo wymagających warunków kwalifikacyjnych, między innymi udokumentowany udział w samotnym rejsie na dystansie 1000 mil morskich, ponadto udział w przynajmniej dwóch regatach klasy mini na dystansie łącznym co najmniej 1000 mil morskich z tym, że załoga może liczyć dwóch żeglarzy a dodatkowo żeglarze muszą wykazać się ukończonym treningiem przetrwania. Co gwarantuje wysoki poziom regat jak i profesjonalizm uczestników oraz zapewnia bardzo duże bezpieczeństwo regat Transat 6,50 plasując je w czołówce pod tym względem pośród tego typu ekstremalnych wyścigów.

W pierwszych z regat w 1977 roku startował słynny polski żeglarz Kazimierz „Kuba” Jaworski, drugim Jarosław Kaczorowski.

„Mini–Transaty” od samego początku był swego rodzaju króliczkami doświadczalnymi dla projektantów jak i budowniczych jachtów. Przepłynięcie Atlantyku w regatach 2005 dla zwycięzcy Francuza Corentina Dugueta zajęło 24 dni 21 godzin 36 minut i 24 sekundy, ze średnią prędkością w czasie pierwszego etapu 8,2 węzła, 6,7 węzła w drugim etapie oraz średnią prędkością 7,1 na całym dystansie 4226 mil morskich.

Radosław Kowalczyk


Radosław Kowalczyk jest jedynym Polakiem, który bierze udział w tych regatach, trwających kilka miesięcy. Po zsumowaniu punktów okaże się, czy wynik pozwoli na zakwalifikowanie się do ścisłego finału 45 osób, które dostaną przepustkę do udziału w 30-dniowym samotnym rejsie przez Atlantyk w 2013 roku.

To cel, któremu poświecił sześć lat, w tym czasie przygotował jacht. Teraz przed nim największa przygoda życia. W cyklu regat, które właśnie się rozpoczyna weźmie udział około 400 żeglarzy z całego świata. Przed Radkiem tysiące mil morskich do przepłynięcia w eliminacjach.

Przygotowania i udział w regatach to koszt blisko 700 tysięcy złotych, z czego 300 tys. pochłonęły same przygotowania i budowa jachtu. Nadal szukamy sponsora, ponieważ do tej pory Radek finansował wszystko z własnych pieniędzy z pomocą rodziny i znajomych.

Przed samym startem Radek napisał: "Tym samym OFICJALNIE OGŁASZAM koniec 6 lat budowy, która pochłonęła ponad 3 000 godziny mojej pracy, doliczając do tego pracę przyjaciół, przyjaciół żeglarzy, mojego Taty Mirosława i całej rodziny, którzy ostatnie miesiące wspierali mój wysiłek jak tylko mogli. BYŁO WARTO !!!"

Postęp regat we Włoszech można śledzić „na żywo”: http://www.sgstracking.com/tracking/gpi2011.php Łódka Radka s/y Ocean650 ma nr 9. Jacht startuje pod banderą YACHT KLUBU POLSKI ŚWINOUJŚCIE a na rufie jako port macierzysty znajduje się Świnoujście. Pomoc meteorologiczną zapewniają koledzy z Klubu: Maciej Sobolewski oraz Kazimierz Sawczuk.

Terminarz cyklu Pucharu Świata:
  1. Grand Prix Italia – 16-25.04.2011.
  2. Pornichet Select Francja – 30.04-02.05.2011.
  3. UK Fastnet – 15.05-21.05.2011.
  4. Transgascogne Francja - 24.07-05.08.2011.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 1 listopada

Inauguracja pierwszego powojennego roku akademickiego w Państwowej Szkole Morskiej w Gdyni.
czwartek, 1 listopada 1945
Konstanty Maciejewicz zostaje komendantem "Lwowa".
poniedziałek, 1 listopada 1926
Wypłynął z Cannes na jachcie "Firecrest" Alain Gerbault; trasa wiodła przez Atlantyk, Kanał Panamski, Markizy, Tahiti, Samoa, Cieśninę Torresa, Ocean Indyjski, Azory do Hawru (koniec rejsu 27.07.1929 roku).
sobota, 1 listopada 1924