TYP: a1

Podniebny wyczyn Alexa Thomsona

czwartek, 17 marca 2016
Informacja prasowa
Brytyjski żeglarz obieżyświat, Alex Thomson, podjął się kolejnego zapierającego dech w piersiach wyczynu ze swym wyścigowym jachtem – HUGO BOSS. Skywalk jest trzecim projektem z serii, w której odważny kapitan przekracza granice ludzkich możliwości.

hugo boss, alex thomson


Aby gonić jacht HUGO BOSS pod wiatr przy użyciu 10 metrowego kite’a, Thomson przypina się do liny zanurzonej w wodzie, która jest przytwierdzona do szczytu masztu. Prędkość jachtu napina linę i wypycha go na wysokość ponad 85 metrów w powietrze – wyżej niż sięga Londyński Tower Bridge oraz dwukrotnie ponad wysokość jachtu. W punkcie szczytowym swojego lotu, Thomson uwalnia się i używając jedynie kite’a, perfekcyjnie kontroluje swoje opadanie z powrotem do wody. Ląduje w niesamowitym stylu, mając na sobie idealnie skrojony, wodoodporny garnitur marki BOSS.


Jest to trzeci odważny wyczyn wykonany przez 41 letniego Thomsona i jego zespół. Filmy wideo z Keelwalk – wyzwania, podczas którego Alex spacerował po pomarańczowym kilu swojego wyścigowego jachtu, jednocześnie żeglując z wysoką prędkością oraz filmy z Mastwalk – gdzie Alex wspina się na 30 metrowy maszt HUGO BOSS, a następnie nurkuje z samego szczytu prosto do wody, zostały obejrzane przez ponad 4.5 miliona ludzi na całym świecie.

„Dwa poprzednie wyczyny, których się podjęliśmy – Mastwalk i Keelwalk – okazały się tak dużymi sukcesami, że my jako zespół, nie mogliśmy na tym poprzestać. Wszyscy byliśmy zgodni co do tego, że chcemy zrobić coś jeszcze większego i lepszego” – komentuje Thomson.

Film z wyczynu TUTAJ
Tagi: Alex Thomson, wyczyn, hugo boss, jacht, skywalk
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 22 stycznia

Na jachcie "Cardinal Vertue" zakończył rejs Wiliam Nance - rejs prowadził z Anglii i dalej do Buenos Aires, Przylądek Dobrej Nadziei, Auckland, Horn do Buenos Aires.
piątek, 22 stycznia 1965
Urodził się Mamert Stankiewicz, kapitan żeglugi wielkiej, służbę rozpoczął we flocie carskiej, a po powrocie do Polski został skierowany na statek skierowany na statek szkolny "Lwów"; później pracował na stanowisku kierownika żeglugi przybrzeżnej, kapitan
niedziela, 22 stycznia 1871