Dobre wieści z pokładu POL 50

środa, 21 września 2011
W niedzielę 18 września zakończyły się bardzo udane dla nas Akademickie Mistrzostwa Polski w Górkach Zachodnich. Organizatorem regat było Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS w Gdańsku. Można śmiało powiedzieć, że pogoda nam dopisała i dzięki temu mogliśmy się pożeglować w dobrych warunkach.

Wiatr nie przekraczał 18 węzłów w pierwszy dzień i słabł każdego kolejnego dnia, aż do około 5 węzłów w ostatnim dniu regat. Ponieważ ścigaliśmy się przy wietrze z kierunków brzegowych, a trasa była rozstawiana niedaleko portu, trzeba było wykazać się dużym wyczuciem wiatru. Nerwowość wśród załóg potęgowała duża ilość szkwałów z silnymi zmianami. Mimo trudnych warunków atmosferycznych udało się rozegrać komplet 9-ciu wyścigów. Regaty zaczęliśmy bardzo dobrze wygrywając 3 wyścigi wśród mężczyzn. Dało nam to przewagę nad konkurentami po pierwszym dniu. Przez kolejne dwa dni było już ciężej. Po drugim dniu regat bracia Wysoccy wysunęli się na prowadzenie w klasyfikacji mężczyzn wyprzedzając nas o jeden punkt. Przed ostatnim, trzecim, dniem mieliśmy twardy orzech do zgryzienia - trzeba było zaatakować najwyższe miejsce na podium. Potrzebowaliśmy pokonać załogę POL 5 w obu wyścigach, aby wygrać regaty.

W pierwszym, wygranym przez nas, wyścigu dnia inna załoga męska (Filip Florek wraz z Robertem Szpułą) żeglując bardzo dobrze wpłynęła na metę tuż za nami dystansując Michała i Pawła Wysockich o jedno miejsce. To dawało nam przewagę jednego punktu przed drugim tego dnia i jednocześnie ostatnim wyścigiem regat. Do wygranej wystarczyło abyśmy wpłynęli na metę tuż za nimi, Dzięki większej ilości wygranych wyścigów w porównaniu z naszymi rywalami, remis punktowy wystarczał aby wygrać. Postanowiliśmy pilnować konkurentów wystartować razem z nimi i wywołać bezpośrednią walkę. Niestety powinęła nam się noga już na starcie i wystartowaliśmy gorzej od nich. Dało to chłopakom z POL 5 kontrolę nad nami. Po nerwowej walce udało nam się utrzymać bliski kontakt z konkurentem i przypłynęliśmy zaraz za nim na metę, utrzymując pierwsze miejsce w regatach w klasyfikacji generalnej. Za nami plasowali się Michał i Paweł Wysoccy na drugim miejscu, a na trzecim Dominik Buksak wraz z Danielem Dołęgą.

To była kolejna lekcja, z której jestem zadowolony. Mistrzostwa dobrze zorganizowane, a sędziowie przeprowadzili część nawodną naprawdę sprawnie. Przed nami kolejna bardzo ważna impreza - Mistrzostwa Polski klas olimpijskich, które odbędą się w tym samym miejscu na tym samym akwenie. Miejmy nadzieję, że pójdzie co najmniej tak samo dobrze!

Pozdrawiamy,
Ogrodnik & Choroba Sailing
www.facebook.com/ogrodnikandchoroba.sailing

Kalendarium: 16 lipca

Belg Jacques Rogge, w przeszłości znany finnista, uczestnik olimpiady i mistrzostw świata, został wybrany przewodniczącym Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
poniedziałek, 16 lipca 2001
Urodził się Mirek "Kowal" Kowalewski, znany polski szantymen.
sobota, 16 lipca 1955
W pierwszy rejs szkolny wypływa "Dar Pomorza".
środa, 16 lipca 1930
Wyruszył z Portsmouth w rejs dookoła świata Alec Rose na s/y "Lively Lady"; trasa prowadziła wokół Przylądka Dobrej Nadziei, Ocean Indyjski, wokół Przylądka Południowo-Wschodniego (Tasmania), Przylądka Horn, z powrotem do macierzystego portu.
niedziela, 16 lipca 1967
Urodził się Roald Amundsen, słynny norweski badacz polarny (zaginął bez wieści podczas lotu na Spitsbergen, spiesząc na pomoc Nobilemu, którego sterowiec "Italia" uległ katastrofie). Uczestniczył w słynnej wyprawie antarktycznej na statku "Belgica" (1897-