Mikołaj i Daniel wyruszają w „Rejs Ku Marzeniom”

czwartek, 3 października 2024
Informacja prasowa

Po roku od ogłoszenia oficjalnych przygotowań, 20 października 2024 roku Mikołaj Nowak oraz Daniel Krzyżański, dwójka 23-letnich, pełnych pasji żeglarzy wypłynie z Gdańska w „Rejs Ku Marzeniom”, czyli wyjątkowy rejs dookoła świata. Dwójkę przyjaciół czeka ponad 31885 mil morskich, które zamierzają pokonać w czasie 550 dni. W trakcie podróży odwiedzą 25 krajów położonych na 6 kontynentach.

„Rejs ku marzeniom” to inicjatywa stanowiąca spełnienie naszych dziecięcych marzeń i ambicji, ale również wynik lat przygotowań, które obejmowały zarówno przygotowanie merytoryczne, techniczne jak i logistyczne – mówi Mikołaj Nowak.

Celem wyprawy jest opłynięcie globu w ciągu dwóch lat, odkrywanie najdalszych zakątków świata oraz doświadczanie różnorodnych kultur, przyrody i wyzwań, jakie niesie ze sobą ocean. To również okazja do rozwoju i zdobycia kolejnych żeglarskich umiejętności, a więc rozwoju i poznania oraz sprawdzenia samego siebie w trudnych okolicznościach i ekstremalnych warunkach. To także możliwość inspirowania młodych ludzi do realizacji marzeń, konsekwencji w działaniu i podejmowania wyzwań. „Rejs Ku Marzeniom” promuje żeglarstwo jako pasję łączącą sport, odkrywanie świata i naukę.

Pierwszym poważnym krokiem ku realizacji naszego marzenia było zakupienie i wyremontowanie jachtu. Zarobiliśmy na niego samodzielnie przez kilka lat organizując różnego rodzaju rejsy, które pomagały nam dodatkowo zbierać niezbędne doświadczenie – mówi Daniel Krzyżański.

W ostatnim roku, kiedy ogłosiliśmy oficjalnie przygotowania do opłynięcia, z bardzo konkretną pomocą i wsparciem rzeczowym oraz finansowym przyszli nam Partnerzy oraz osoby prywatne, którzy słysząc o naszej inicjatywie decydowali się na udzielenie nam wsparcia poprzez kontakt osobisty bądź zrzutkę, którą prowadziliśmy i nadal prowadzimy w Internecie – dodaje Krzyżański.

Miesiące przygotowań do rejsu mogliśmy śledzić na stronie internetowej rejsu: https://atenasails.com/rejskumarzeniom-rejs/ oraz w mediach społecznościowych wyprawy, poprzez które Mikołaj i Daniel przybliżali kulisy przygotowań i organizacji tego typu przedsięwzięcia.

Najtrudniejsze w okresie przygotowań okazało się zaplanowanie i wykonanie na czas wszystkich prac związanych z naprawą i ulepszeniem naszego jachtu Water Lily. Podczas remontu natrafiliśmy na liczne utrudnienia, którymi należało się zająć, a czego nie obejmował nasz pierwotny plan - opowiada Mikołaj Nowak.

Najlepszym na to przykładem było wystąpienie osmozy, czyli w skrócie zjawiska degradacji kadłuba pod linią wodną jachtu. Water Lily zamiast szybkiego tygodniowego postoju na lądzie spędziła tak ponad miesiąc, a my najpierw zajęliśmy się zdarciem wszystkich warstw zabezpieczających kadłub, następnie szlifowaniem i szpachlowaniem, a na końcu zabezpieczeniem siedmioma warstwami farb - dopowiada Daniel Krzyżański.

Prawie wszystkie prace wykonaliśmy sami, konsultując się z fachowcami. Podczas tych 8 miesięcy: zbudowaliśmy od zera instalację elektryczną, zamontowaliśmy odsalarkę, naprawiliśmy instalację wodną, dołożyliśmy elektronikę jachtową z autopilotem włącznie, uzupełniliśmy wyposażenie bezpieczeństwa, tak aby pozwalało na bezpieczną żeglugę oceaniczną i wzbogaciliśmy Water Lily o wiele mniejszych ulepszeń i udogodnień niezbędnych podczas niemalże dwu letniego rejsu - wylicza Mikołaj Nowak.

Mikołaj i Daniel planują regularnie dzielić się swoimi przeżyciami za pomocą strony internetowej rejsu ( https://atenasails.com/rejskumarzeniom-rejs/ ) oraz mediów społecznościowych, dokumentując przygody, jakie spotkają ich na szlaku. Za pośrednictwem zdjęć, filmów oraz opowieści, każdy będzie mógł śledzić ich trasę i doświadczenia. Start wyprawy nastąpi w niedzielę, 20 października 2024 roku o godzinie 13:00 z przystani przy restauracji Oria Magic House w Gdańsku, skąd dwaj młodzi żeglarze oficjalnie opuszczą ląd, aby przez najbliższe miesiące realizować swoje marzenie o podróży dookoła świata.

Dzień wcześniej - w sobotę, 19 października o godzinie 17:30 w restauracji Oria Magic House w Gdańsku odbędzie się Spotkanie Pożegnalne połączone Koncertem Żeglarskim, podczas którego Mikołaj i Daniel podsumują miesiące przygotowań do rejsu oraz odpowiedzą na wszelkie pytania. O żeglarski klimat wieczoru zadba Johny Roger (Janusz Piotrkowski) z zespołem (Adam Kunikowski, Maciej Łyszkowski), którzy wystąpią w jego trakcie. Spotkanie będzie doskonałą okazją do tego, aby poznać żeglarzy osobiście oraz pożegnać ich przed rozpoczęciem wielkiej wyprawy.

Ostatnie miesiące były dla nas bardzo pracowite. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie przyniesie nam ocean – mówi Daniel Krzyżański.

To nie tylko przygoda, ale także okazja, by nauczyć się pokory wobec żywiołu i odkrywać siłę ludzkiego ducha – dodaje Daniel.

Zapraszamy wszystkich do towarzyszenia nam podczas pożegnalnego spotkania i koncertu, bycia z nami w chwili wypłynięcia, ale również podczas rejsu – śledźcie nas w mediach społecznościowych, a jeśli chcecie i możecie – dołączajcie do nas, bo dla chętnych przygotowaliśmy możliwość dołączenia do etapów naszego rejsu, o czym dowiecie się więcej z naszej strony internetowej – dodaje Mikołaj Nowak.

Zapraszamy do śledzenia tej wyjątkowej przygody i życzymy Mikołajowi i Danielowi pomyślnych wiatrów oraz wielu niezapomnianych chwil!

Więcej informacji:
● Strona internetowa Rejsu Ku Marzeniom: https://atenasails.com/rejskumarzeniom-rejs/