TYP: a1

Jak zorganizować rejs. Cz. IV - W trakcie rejsu

piątek, 22 października 2010
MM
W trakcie rejsu

Organizacja i prowadzenie prywatnego rejsu wymaga sporej ilości pracy, począwszy od znalezienia odpowiedniej jednostki, przez określenie destynacji z uwzględnieniem warunków pogodowych, po organizację transportu. Sprawa komplikuje się jeszcze bardziej, jeśli nie posiadamy uprawnień do prowadzenia jachtu po zagranicznych akwenach i musimy znaleźć odpowiedzialnego oraz doświadczonego sternika, który zapewni miłą atmosferą i zadba o bezpieczeństwo.



Cz. IV - W trakcie rejsu

W ostatniej części naszego poradnika znajdziecie najważniejsze elementy, o jakich trzeba pamiętać w trakcie rejsu oraz krótki opis procedury zdania jachtu.

Kontrola


Podczas żeglowania należy pamiętać, aby wykonywać regularne kontrole poziomu oleju, paliwa oraz wody pitnej, a także - zależnie od częstotliwości gotowania - poziomu gazu w butli. Trzeba również pamiętać o kontroli stanu ożaglowania oraz o sprawdzaniu codziennej prognozy pogody.

Trasa rejsu i ewentualne opóźnienia

Przyjęło się, że do portu macierzystego należy dobić dzień przed zdaniem jachtu. Z tego względu warto pamiętać, aby ostatni odcinek trasy wynosił około 40 Mm, tak aby, niezależnie od warunków pogodowych, dopłynąć na czas.

Dodatkowe atrakcje

Każdy rejs można wzbogacić o dodatkowe elementy, takie jak: nurkowanie z pełnym akwalungiem lub tylko sprzętem podstawowym (maska, fajka, płetwy), wędkowanie, uprawianie sportów wodnych.

Awarie

Zdarzają się sporadycznie, jednak trzeba być przygotowanym na ich ewentualne wystąpienie. Jeżeli sami nie jesteśmy w stanie ich usunąć, należy niezwłocznie powiadomić firmę wynajmującą. Dowiemy się, czy możemy sami zlecić naprawę usterki, czy firma prześle do nas przedstawiciela czarterodawcy, lub - w porozumieniu z nim - mechanika z lokalnego warsztatu. Do najczęstszych usterek należą: utrata lub uszkodzenie pontonu albo jego wyposażenia, zaplątanie lin, cum lub sieci w śrubę, niedrożność WC, problemy z silnikiem, uszkodzenie powierzchni jachtu.

Zdanie jachtu („check out”)

Po skończonym rejsie każdy czarterujący powinien zwrócić jacht sklarowany i posprzątany, z poziomem paliwa, jaki otrzymał przy przejęciu jachtu. Do obowiązków załogi należy wyrzucenie śmieci, zamiecenie, umycie naczyń, złożenie wysuszonych kamizelek i pasów w przeznaczonych do tego miejscach.
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 2 lutego

2 lutego 1939 – podniesienie bandery na ORP Orzeł. Uroczystość miała miejsce w niderlandzkiej stoczni De Schelde we Vlissingen, a dowódcą okrętu został kmdr ppor. Henryk Kłoczkowski. ORP Orzeł należał wówczas do najnowocześniejszych okrętów na świecie.
czwartek, 2 lutego 1939
Piątą edycję regat Vendee Globe Chellenge wygrywa Vincent Rion na "PRB".
środa, 2 lutego 2005
Rozpoczął się w Warszawie dwudniowy ogólnopolski zjazd delegatów AZM, który uchwalił deklaracje programową i wybrał nowy zarząd z prezesem Janem Grzywaczewskim na czele.
sobota, 2 lutego 1935
W Breście zakończył rejs non-stop dookoła świata francuski żeglarz Francis Joyon na trimaranie "IDEC" (były "Sport-Elec"). ustanawiając nowy (wtedy) rekord samotnej żeglugi (72 dni 22 godziny 54 minuty i 22 sekundy).
poniedziałek, 2 lutego 2004