TYP: a1

Jaka to Mellodia?

niedziela, 14 sierpnia 2011
Paweł Kardasz
Odeszły w niepamięć rejsy na Omegach z namiotem stawianym na bomie czy spartańsko wyposażonych Orionach, tak jak zniknęły wyroby czekoladopodobne i inne ersatze, mające nam zastąpić plaże St Tropez i bary Waldorff Astorii.


Dzisiaj żeglarze oczekują od swojego jachtu, że będzie nie tylko bezpieczny i szybki, ale też komfortowy i przytulny. Te wymagania spełnia w zupełności nowa konstrukcja Wojciecha Spisaka – Mellody 30. Jest to nowy jacht produkowany w stoczni Mellody Yachts. Jednostka zaprojektowana została na wzór modnej w Europie Zachodniej i Skandynawii linii stylistycznej, z dużą ilością okien i łuków w nadbudówce oraz z silnie doświetloną kabiną. Czy to na Mazurach, czy w Chorwacji albo na Zatoce Gdańskiej – Mellody 30 będzie doskonałym wyborem. Jacht jest naprawdę przestronny i wygodny, wysoka wolna burta zapewnia mu dużą dzielność morską i suche pływanie. To kawał statku: niemal 9,5 m długości gwarantuje komfortową żeglugę nawet na fali. Jako hotel na wodzie zasługuje na pięć gwiazdek. We wnętrzu zapewniona jest wysokość stania wystarczająca nawet dla Waszego wyrośniętego testera (1,84 m wzrostu).

Zdolności nautyczne

Jacht jest bardzo dzielny. Pomaga w tym wysoka wolna burta i inteligentnie dobrane ożaglowanie. Do wiatru chodzi tak ostro jak najlepsza regatówka. Przy tym jest bardzo stabilny kursowo i nie zmusza sternika do ciągłego wytężania uwagi. Elektrycznie podnoszony miecz jest nieocenioną pomocą na częstokroć zdradliwie płytkich mazurskich szlakach. Kokpit zapewnia pełen komfort załodze, nawet w głębokich przechyłach.

Kadłub

Kadłub jachtu to kompromis pomiędzy kubaturą wnętrza, statecznością, łatwą sterownością w trudnych warunkach a osiągami. Pokład to połączenie stylistyki i funkcjonalności z bardzo dobrą widocznością w stronę dziobu. Przemyślana konstrukcja pokładu zapewnia doskonałą komunikację pomiędzy kokpitem a dziobem nawet przy dużych przechyłach. Wnętrze oferowane jest w dwóch wariantach:
  • wygodne – dla 8 osób z bardzo dużą mesą i oddzielnymi kojami rufową i dziobową, zaprojektowane z myślą o potrzebach firm czarterowych i ich klientów,
  • komfortowe – dla 6 osób z dużą, autonomiczną kabiną dziobową zaprojektowaną dla wymagających odbiorców, oczekujących wysokiego komfortu.
Bogactwo i różnorodność opcji wyposażenia dodatkowego zaspokoi wszelkie oczekiwania i gusta. Można wybierać z 5 rodzajów drewnianej okleiny, 9 rodzajów tapicerki i także 9 rodzajów podsufitki. Każdy znajdzie coś dla siebie. Kadłub dostępny jest w 8 atrakcyjnych kolorach (zawsze z paskiem na wodnicy): białym, zielonym, brązowym, szarym, czerwonym, granatowym, fioletowym i ciemnoszarym. Na życzenie może być zainstalowane nadmuchowe ogrzewanie wnętrza – rzecz nie do pogardzenia dla wszystkich, którzy chcieliby przedłużyć sezon poza „ustawowe” trzy letnie miesiące.

Maszt i ożaglowanie

Klasyczne ożaglowanie typu slup, z fokiem na rolerze. Lazy jack zdecydowanie ułatwia obsługę grota. Maszt z aerodynamicznego profilu duraluminiowego. W opcji dostępne wyśmienite żagle kevlarowe, godne Pucharu Ameryki. W ogóle żagle to mocny punkt Mellody 30 – świetnie skrojone, doskonale wykończone – przynoszą chlubę żaglomistrzowi.
(...)

zdjęcia: www.magdalena-lasocka.com
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 16 lipca

Belg Jacques Rogge, w przeszłości znany finnista, uczestnik olimpiady i mistrzostw świata, został wybrany przewodniczącym Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
poniedziałek, 16 lipca 2001
Urodził się Mirek "Kowal" Kowalewski, znany polski szantymen.
sobota, 16 lipca 1955
W pierwszy rejs szkolny wypływa "Dar Pomorza".
środa, 16 lipca 1930
Wyruszył z Portsmouth w rejs dookoła świata Alec Rose na s/y "Lively Lady"; trasa prowadziła wokół Przylądka Dobrej Nadziei, Ocean Indyjski, wokół Przylądka Południowo-Wschodniego (Tasmania), Przylądka Horn, z powrotem do macierzystego portu.
niedziela, 16 lipca 1967
Urodził się Roald Amundsen, słynny norweski badacz polarny (zaginął bez wieści podczas lotu na Spitsbergen, spiesząc na pomoc Nobilemu, którego sterowiec "Italia" uległ katastrofie). Uczestniczył w słynnej wyprawie antarktycznej na statku "Belgica" (1897-
wtorek, 16 lipca 1872