TYP: a1

Awaria promu na Bałtyku

środa, 3 października 2018
Anna Ciężadło


Kilkanaście godzin temu doszło do awarii promu "Regina Seaways", pływającego pod banderą Danii. Nie do końca wiadomo, co właściwie się stało, bowiem litewskie media podały, że prom płonie, zaś właściciel jednostki mówi jedynie o "problemach technicznych" w maszynowni. 


Co wiemy?

Prom, należący do duńskiej firmy DFDS, wypłynął z Kilonii w Niemczech i zmierzał do Kłajpedy na Litwie. Na jednostce, która może pomieścić do 500 pasażerów, znajdowało się obecnie ok. 330 osób, w tym 42 członków załogi.

Jak podaje przedstawiciel firmy, wśród pasażerów są obywatele Niemiec, Rosji oraz „innych krajów bałtyckich”. W dniu wczorajszym, kiedy prom znajdował się w odległości 110 km od brzegu, na wysokości Kłajpedy, nad pokładem zauważono kłęby dymu. Na szczęście, nikt nie został ranny, chociaż zdarzenie wyglądało bardzo groźnie.

Zgodnie z procedurą, jaką wdraża sie w takich przypadkach, litewskie ministerstwo obrony natychmiast wysłało śmigłowiec oraz cztery jednostki wojskowe, które miały rozpoznać sytuację i w razie konieczności prrzeprowadzić ewakuację pasażerów. 


Czego nie wiemy?

Jednostka jest stosunkowo nowa, bowiem została zbudowana w 2010 roku. Nie wiadomo jednak dokładnie, jakiego rodzaju awaria na niej wystąpiła, ani dlaczego wywołała kłęby dymu, które wyglądały naprawdę niepokojąco. 
Rzecznik operatora promu, pan Gert Jakobsen stwierdził jedynie, że z całą pewnością nie był to pożar, ale usterka w maszynowni, która uruchomiła automatyczny system gaśniczy. 

Tuż poa zdarzeniu, pasażerowie udali się do stanowisk zbiórek i przygotowali do ewentualnej ewakuacji, która jednak okazała się zbędna. Nie wiadomo na razie, jak zakończy sie cała akcja, jednak prom ma zostać odholowany do portu w Kłajpedzie. 

Tagi: awaria, Litwa, Kłajpeda, prom
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 21 grudnia

W Adenie zwodowano polski statek "Dar Opola", który następnie pod dowództwem Kpt. Bolesława Kowalskiego wyszedł w rejs naukowy na Morze Czerwone.
poniedziałek, 21 grudnia 1959