Powstaje pasażerski gigant
czwartek, 4 sierpnia 2016
340 metrów długości, 45 szerokości i tonaż pojemnościowy 200 001 będzie miał najnowszy produkt fińskiego biura konstrukcyjnego Deltamarin Ltd i Elomatic Ltd i niemieckiej grupy stoczniowej MW Werften. Kontrakt na jego budowę podpisano z końcem lipca.
Fot. Deltamarin |
Statek, będący jednym z największych statków pasażerskich na świecie i największym zbudowanym do tej pory w Niemczech dołączy do floty operatora wycieczkowego Star Cruises. Statek ma być dostarczony armatorowi w 2020 roku. Nie ujawniono kosztów realizacji projektu.
Obie firmy mają duże doświadczenie i wiedzę z zakresu budowy statków pasażerskich. Jak przyznaje Mika Laurilehto, dyrektor zarządzający Deltamarin, kontrakt świadczy o tym, jak bardzo cenione jest doświadczenie jego firmy w projektowaniu statków pasażerskich.
Deltamarin świadczy usługi dla żeglugi, przemysłu stoczniowego, marynarki i przemysłu morskiego na świecie, które obejmują cały zakres prac inżynierskich od studiów wykonalności i opłacalności poprzez rozwój koncepcji, fazy projektów kontraktowych do kompletnych pakietów dokumentacji technicznej i warsztatowej łącznie z prowadzeniem nadzorów w stoczniach w dowolnym miejscu na świecie. Deltamarin zatrudnia ponad 420 projektantów we własnych firmach i w firmach których współwłaścicielem w Finlandii, Polsce, Chorwacji, Monaco, w Rosji i Chinach.
Elomatic jest wiodącym europejskim dostawcą usług doradczych, inżynierskich, rozwoju i zarządzania projektami, a także koncepcji pod klucz dla klientów przemysłowych i sektora publicznego. Firma posiada 46-letnie doświadczenie, zatrudnia około 800 pracowników i posiada swoje biura w Finlandii, Polsce, Indiach, Chinach, Holandii, Serbii, Rosji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i we Włoszech.
MV Werften to grupa stoczniowa z oddziałami w Wismarze, Rostocku i Stralsundzie. Obecnie strategicznym celem grupy jest rozwój i budowa luksusowych statków wycieczkowych i megajachtów.
Tagi:
Deltamarin,
statek,
stocznia,
projekt