Inauguracja trzeciej edycji Programu Edukacji Morskiej
poniedziałek, 14 maja 2012
Dariusz Wołodźko, Biuro Prasowe UMG
Fot. Agnieszka Walulik |
We wtorek 15 maja o godzinie 12.00 w Ośrodku Kultury Morskiej Centralnego Muzeum Morskiego w Gdańsku odbędzie się inauguracja trzeciej edycji Programu Edukacji Morskiej.Program Edukacji Morskiej w Gdańsku jest realizowany na zlecenie Prezydenta Miasta Gdańska przez Fundację Gdańską od 2010 roku. Pomysłodawcą akcji jest Mateusz Kusznierewicz – Ambasador Miasta Gdańska ds. Morskich. W ramach Programu wszyscy uczniowie klas pierwszych gdańskich gimnazjów odbywają kilkugodzinne rejsy po Kanale Portowym i Zatoce Gdańskiej, w czasie których uczą się podstaw żeglowania, uzyskują informacje z dziedziny historii, geografii i biologii oraz poznają swoje miasto od strony wody. Program ma na celu przybliżenie tradycji morskiej i dziedzictwa Gdańska jego młodszym mieszkańcom oraz pokazanie im możliwości, jakie daje życie w mieście położonym nad wodą. Udział w rejsach jest dla uczestników bezpłatny.
Dzięki zorganizowanemu we współpracy ze Stacją Morską Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego i Komendą Miejską Policji w Gdańsku konkursowi „Wszyscy dbamy o Bałtyk”, Program objął swoim zasięgiem gimnazja z całej Polski angażując uczniów i nauczycieli. Sponsorem Programu jest Ferrero Polska, producent Kinder Mlecznej Kanapki oraz Grupa LOTOS S.A. Patronat honorowy nad Programem Edukacji Morskiej w Gdańsku 2012 objęła Minister Edukacji Narodowej Pani Krystyna Szumilas oraz Minister Sportu i Turystyki RP Pani Joanna Mucha.
Program w liczbach:- dotychczas w Programie wzięło udział 7200 (w tym roku w rejs wypłynie 10 000 dziecko!)
- w 2011 przepłynięto 8000 mil morskich
- dzieci spędzają na wodzie 5 godzin + zwiedzanie Twierdzy Wisłoujście, które średnio zajmuje około godziny
- w tegorocznej edycji udział weźmie 5 jachtów (pierwszy rejs odbył się 27 kwietnia, następny 7.05, a kolejne od poniedziałku do piątku do 30 czerwca, następnie od 3 września do 12 października)
- koszt tegorocznej edycji to ok. 330 tys. zł, z czego 250 tys. zł pochodziło z budżetu Gdańska, resztę pokrywają sponsorzy