TYP: a1

Podstawy bezpiecznego żeglowania – konferencja PoZŻ

środa, 14 lutego 2018
Informacja prasowa/Ilona Miluszewska

Wciąż można się zgłaszać na konferencję Pomorskiego Związku Żeglarskiego. Dziewięciu fachowców w swoich dziedzinach będzie mówiło o tym co najważniejsze, by żeglowanie było bezpieczne. Zapraszamy 24 marca do auli Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni (al. Jana Pawła II 3).

[t][/t] [s]Fot. Tadeusz Lademann[/s]

Marek Zwierz, oceanograf, informatyk, dziennikarz, odpowie m.in. na pytanie: Jakie kryteria zastosować dla porównania różnych serwisów i jakie są możliwości uzyskania prognozy pogody na oceanie, czyli poza zasięgiem „normalnego” internetu i łączy telefonicznych?

Jacek Pietraszkiewicz, prezes i szef działu badań i rozwoju polskiej firmy NAVSIM, omówi m.in. system GMDSS w zakresie ustalania pozycji na przykładzie wypadku jachtu „Sunrise” (akcja poszukiwawcza), a także zastosowanie systemów trackingowych Yellow Brick (YB), SPOT i inReach na przykładzie podróży sterników Romana Koperskiego, Aleksandra Doby i Szymona Kuczyńskiego.

Jarosław Kaczorowski, kapitan jachtowy i motorowodny, trener żeglarstwa i sędzia żeglarski klasy państwowej, będzie mówił między innymi o przygotowaniu do rejsu jachtu i załogi pod kątem warunków sztormowych i o taktyce radzenia sobie w trudnych warunkach.

Wiktor Wróblewski, kapitan jachtowy, instruktor żeglarstwa i motorowodny; czynny szkoleniowiec i egzaminator, a także nauczyciel akademicki w Uniwersytecie Łódzkim, przybliży przykłady dobrych praktyk oraz przedstawi krytyczną analizę przeszkód i problemów w nauczaniu bezpiecznego żeglowania, opartych na własnych doświadczeniach i obserwacjach.

Piotr Oleksiak, który od 2007 r. współorganizuje w SKŻ ERGO Hestia Sopot najwyższej rangi zawody żeglarskie (w tym roku Mistrzostwa Europy olimpijskiej klasy windsurfingowej RS:X), powie m.in. o tym, że wybrane klasy żeglarskie wykorzystują systemy bazujące na technologii NFC i funkcjach geolokalizacyjnych, które z powodzeniem zastąpiły tradycyjne systemy bezpieczeństwa podczas zawodów…

Konrad Lipski i Maciej Patoka, prowadzący firmę Yacht Company, która specjalizuje się w kompleksowych usługach konserwacyjnych jachtów żaglowych i łodzi motorowych, przeprowadzą analizę procesu przygotowania jachtu morskiego do sezonu, przez wszystkie instalacje oraz elementy wyposażenia, z naciskiem na aspekt bezpieczeństwa żeglugi.

Przemysław Wilczyński, prodziekan ds. morskich, współpracy i rozwoju na Wydziale Nawigacyjnym Akademii Morskiej w Gdyni, zaprezentuje procedury i sposób przygotowania statków do przejścia w bliskości zagrożonych piractwem rejonów oraz sposoby zachowania w razie ewentualnego ataku.

Zaś Janusz Maziarz, kpt. ż.w., zastępca dyrektora Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa ds. operacyjnych, przeprowadzi analizę wypadków na morzu.

 

To już czwarte spotkanie z bezpieczeństwem żeglowania od 2015 roku, czasu ich reaktywacji przez Pomorski Związek Żeglarski. Poprzednie to: „Od szkolenia do bezpiecznego żeglowania, „Bezpieczeństwo żeglarzy na morzu i „Bezpieczna praktyka żeglarska.

Udział w konferencji jest bezpłatny. Można się zgłaszać e-mailowo (ilona.miluszewska@pozz.org.pl), lub telefonicznie (605 553 413) w godz. 8.00-15.30, do 28 lutego 2018 r. Prosimy o podanie imienia, nazwiska, przynależności klubowej, miasta, adresu e-mailowego i numeru telefonu.

Organizatorem konferencji jest Pomorski Związek Żeglarski, współorganizatorem Akademia Morska w Gdyni. Spotkanie odbędzie się pod honorowym patronatem marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Partnerami są Komisja Żeglarstwa Morskiego PZŻ i Komisja Szkolenia PZŻ. 

 

 

Tagi: konferencja, bezpieczeństwo
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 26 grudnia

Na wieczną wachtę odszedł Henryk Widera, żeglarz i skrzypek
środa, 26 grudnia 2018
W dorocznych regatach (od 1945 r.) z Sydney do Hobart w klasycznych regatach oceanicznych wystartował po raz pierwszy jacht pod polską banderą ("Łódka Sport", eks "Łódka Bols"); po trzech dobach jacht zameldował sie na mecie jako zwycięzca klasy IRC-A.
środa, 26 grudnia 2001