Trzech zawodników przekroczyło już tak zwaną bramkę bezpieczeństwa, która znajduje się na szerokości 45°S i rozciąga się od 109 do 121°E. Żeby przejść przez bramkę zawodnicy muszą zbliżyć się na odległość 1000 mil morskich do kontynentu australijskiego.
Bramka bezpieczeństwa została wyznaczona w tym miejscu przez komisję regatową na prośbę władz australijskich. W celu jej przekroczenia zawodnicy muszą zbliżyć się do wybrzeży Australii, co znacznie ułatwiłoby ewentualną akcję ratunkową. Bramki takie jak ta stosowane są w wokółziemskich regatach od momentu, gdy w roku 1997 w trakcie regat Vendée Globe jacht Brytyjczyka Tony'ego Bullimore'a wywrócił się, a żeglarz spędził cztery doby w odwróconym kadłubie na falach Oceanu Południowego.
Bramka bezpieczeństwa jest tu zaznaczona białą linią.
Stocznia Gdańska została wpisana do rejestru zabytków
czwartek, 14 grudnia 2017
W 31. edycji Nagrody Rejs Roku I miejsce i Honorową Nagrodę Rejs Roku 2000 otrzymał Kpt. Jerzy Wąsowicz, za długi, ambitny rejs wokół Ameryki Południowej na jachcie "Antica".
czwartek, 14 grudnia 2000
Na Atlantyku zatonął "Thomas W. Lawson" - 7. masztowy szkuner, jedyny tak otaklowany żaglowiec w historii żeglugi.