TYP: a1

Prom na baterie

poniedziałek, 16 stycznia 2017
Z mediów/MF

W gdyńskiej stoczni Crist trwa budowa kolejnej innowacyjnej jednostki. To ELEKTRA – prom z hybrydowym napędem. To druga taka jednostka w Europie.

Elektra

Fot. Crist S.A.

ELEKTRA będzie miała 97 m długości oraz 15 m szerokości. Na jej pokładzie zmieści się 372 pasażerów i 90 samochodów. Do obsługi tego nowoczesnego promu wystarczy załoga licząca sobie zaledwie trzy osoby.

Nowością w jednostce  jest zastosowanie hybrydowego napędu dieslowo-elektrycznego. ELEKTRA zostanie wyposażona w trzy silniki główne diesla, dwa pędniki azymutalne oraz zestaw akumulatorów. Będą one przystosowane do niesprzyjających warunków klimatycznych – układ oparty na komponentach Siemensa, o żywotności m.in. 10 lat, ma podołać północnym niskim temperaturom oraz dużym opadom śniegu. Baterie promu będą ładowane podczas wyładunku i załadunku a na załadowanie ich wystarczy zaledwie 7 minut. Docelowo jednostka będzie zasilana energią z baterii, a jeśli zajdzie taka potrzeba – silnikiem diesla.

Prom powstaje dla fińskiego armatora Finferries. Będzie obsługiwał przeprawę promową między Parainen a Nauvo w Finlandi.

ELEKTRA  ma być gotowa już w kwietniu tego roku.

Tagi: prom, Crist SA, stocznia, Elektra
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 24 lutego

Sejm przyjął ustawę o przekopie Mierzei Wiślanej
piątek, 24 lutego 2017
Rozpoczął się w Krakowie kolejny XIX festiwal Shanties pod hasłem "Ruszajmy w rejs". Grand Prix festiwalu otrzymały odnowione "Stare Dzwony".
czwartek, 24 lutego 2000
Na rafie koralowej u wybrzeży Kuby stracony został s/y "Asterias", jacht Śląskiego Yacht Clubu.
sobota, 24 lutego 1990
Wodowanie żaglowca "Pommern", obecnie statek muzeum w alandzkim Marienhamn.
wtorek, 24 lutego 1903