TYP: a1

Ekologiczny Viking

poniedziałek, 27 marca 2017
Z mediów/MF

Warto myśleć o środowisku nie tylko kiedy się pływa na niewielkiej łodzi. Wielkie koncerny, a także potężni armatorzy także coraz częściej pokazują dbałość o środowisko naturalne. Jedną z takich firm jest Viking Line. Fiński armator po raz kolejny wsparł finansowo dwie organizacje ekologiczne i przekazał im ponad pół miliona koron szwedzkich.

[t][/t] [s]www.vikingline.com[/s]

Viking Line postanowiło przekazać dotację na dwie organizacje, które w ramach swojej działalności prowadzą akcje służące ochronie środowiska. To stowarzyszenie Archipelago Tidy Association w Finlandii oraz Keep Sweden Tidy Foundation. Obie działają na rzecz ochrony Morza Bałtyckiego. W sumie armator przekazał tym organizacjom 570 tysięcy koron szwedzkich, czyli ok. 60 tysięcy euro. Pieniądze te pochodzą pośrednio z recyklingu odpadów zebranych na pokładach promów Viking Line.

Na promach Viking Line (a jest to siedem jednostek przewożących rocznie 6,5 miliona pasażerów) wykorzystuje się plastikowe odpady i przetwarza je we własne plastikowe torby, które można kupować na pokładach jednostek należących do armatora. To właśnie z ich sprzedaży pochodzi wspomniana na początku suma.  Firma zresztą poddaje recyklingowi wszystko, włączając: szkło, metal, papier, karton czy zużyte paliwo, a w 2016 r. wzięła także udział w akcji utylizacji odpadów żywnościowych ze swoich statków (w sumie 1022 ton), które następnie zostały wykorzystane do produkcji biogazu.

Włączając się w akcje na rzecz ochrony środowiska, Viking Line symbolicznie chce się zaangażować w obchody setnej rocznicy uzyskania niepodległości przez Finlandię.

 

Tagi: armator, recycling, Viking Line, ekologia
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 1 listopada

Inauguracja pierwszego powojennego roku akademickiego w Państwowej Szkole Morskiej w Gdyni.
czwartek, 1 listopada 1945
Konstanty Maciejewicz zostaje komendantem "Lwowa".
poniedziałek, 1 listopada 1926
Wypłynął z Cannes na jachcie "Firecrest" Alain Gerbault; trasa wiodła przez Atlantyk, Kanał Panamski, Markizy, Tahiti, Samoa, Cieśninę Torresa, Ocean Indyjski, Azory do Hawru (koniec rejsu 27.07.1929 roku).
sobota, 1 listopada 1924