TYP: a1

PZU wyjaśnia, dlaczego nie zapłaci za remont "Chopina"

poniedziałek, 6 grudnia 2010
Weronika Morys
Fryderyk ChopinW uzasadnieniu swojej decyzji Grupa PZU podała, że ubezpieczenie obejmuje ryzyko związane z pogodą - heavy weather. Zdaniem firmy ubezpieczeniowej sztorm o sile 8-9 stopni w skali Beauforta jest zbyt mały, żeby można było go uznać za “heavy weather”.

PZU tłumaczy to pojęcie jako "nadzwyczajne warunki pogodowe" czyli wiatr o sile 10 stopni w skali Beauforta i odpowiednia fala. Tymczasem w języku angielskim określenie "heavy weather" oznacza po prostu "warunki sztormowe" i dotyczy wiatrów od 7 stopni w górę. Adlard Coles, klasyk żeglugi w sztormowych warunkach "ciężką pogodę" rozciąga również na wiatry słabsze - od 5 stopni w górę.

Sekretarz Generalny Polskiego Związku Żeglarskiego, Zbigniew Stosio, poinformował, że PZŻ wymawia PZU, ubezpieczycielowi zawodników-żeglarzy, ich dotychczasowe ubezpieczenia i przenosi się do innych ubezpieczycieli. Dotyczy to paru tysięcy żeglarzy.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: szkolapodzaglami.org.pl
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 30 stycznia

Zmarł Ludomir Mączka, nestor polskiego żeglarstwa, dwukrotny laureat Nagrody "Rejs Roku", uczestnik pionierskich rejsów na "Zewie Morza" do Narwiku, na "Witeziu" do Islandii, na "Śmiałym" wokół Ameryki Południowej, w latach 1973-84 okrążył świat na swojej
poniedziałek, 30 stycznia 2006
Na Bałtyku, po ataku torpedowym radzieckiej łodzi podwodnej S-13 tonie "Wilhelm Gustlof".
wtorek, 30 stycznia 1945