S/y Selma Expeditions: Wszystkie cele zrealizowane

poniedziałek, 6 kwietnia 2015
Informacja prasowa | J.J. Cieliszak
Meldunek satelitarny z pokładu s/y Selma Expeditions:

Stoimy przycumowani w Yate Club Argentino - Mar del Plata. Od ostatniego portu (Hobart na Tasmanii) przepłynęliśmy 9 172 mile (ok. 17 tys. km). Od dnia 06.04.2014 r., daty rozpoczęcia naszej Wyprawy SELMA-ANTARKTYDA-WYTRWAŁOŚĆ, w argentyńskim Ushuaia, przepłynęliśmy łącznie 20 934 mile (38 770 km).

Selma
s/y Selma Expeditions - Yate Club Argentino - Mar del Plata - 04.04.2015

TO JUŻ KONIEC...ALE JEST CIĄG DALSZY!!!

Wczoraj nic nie zapowiadało, a na pewno nie prognozy pogody, że ostatnie 100 mil (185 km) pokonamy tak szybko. Przygotowaliśmy się do spędzenia Wielkanocy na jachcie - na oceanie. Teraz druga połowa Świąt będzie na jachcie, ale już w marinie. Po prostu nagle przyszedł nieoczekiwany silny wiatr - z dobrego kierunku. I nie przestawał wiać. Szybko osiągnęliśmy prędkość 8-9 węzłów (ok. 16 km/h). W kilkanaście godzin doskoczyliśmy do cywilizacji. Nad ranem, bez przesadnej radości, zobaczyliśmy nocne światła miasta, a kilka godzin potem - samo miasto - już w dzień.

W okolice portu Mar del Plata dopłynęliśmy - jak na szczęściarzy przystało - z przypływem - "na wysokiej wodzie". Żagle w dół. Dotarliśmy. 10.30 (15.30 czasu polskiego) rzucamy cumy! Stoimy !!! Koło jachtu mamy stały ląd, miasto, cywilizację. Po 80 dniach - to dla nas spora nowość :-)

Zgłaszamy się do 4 odpraw: Imigraciones, Prefectura, Sanitarna i Celna! Musimy czekać - to wszystko trwa i wcale nie jest proste. Tutaj nikt się nie śpieszy. Czekamy, spokojnie - nic nas już nie goni... Ciepło, 21 stopni Celsjusza.

Cała załoga pozostanie na Selmie do poniedziałku - 6 kwietnia. Wtedy się pożegnamy. Na razie siedzimy na pokładzie i rozmawiamy. Kapitan zniósł zakaz spożywania alkoholu. Robi się towarzysko! Wspominamy rejs, my - weterani... :-). Jest miło, planujemy ciąg dalszy... Tymczasem - docierają do nas gratulacje, szampan, znowu szampan, itd. Przed nami jeszcze wymarzony prysznic (yes, yes, yes!!!) i kolacja, już "na mieście".

Do jutra! Czas na raporty - już nie dzisiaj, wybaczcie. Idziemy uczcić zakończenie Wyprawy. Chyba mamy powód :-)

Z przycumowanej, "uziemionej" Selmy pozdrawiają wszystkich Bliskich i Dalekich: Piotr, Jacek, Artur, Damian, Duszan, Kris, Krzysiek, Wifi, Luby, Leon i Tomek.

Źródło: Selma Expeditions.com

Kalendarium: 16 lipca

Belg Jacques Rogge, w przeszłości znany finnista, uczestnik olimpiady i mistrzostw świata, został wybrany przewodniczącym Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
poniedziałek, 16 lipca 2001
Urodził się Mirek "Kowal" Kowalewski, znany polski szantymen.
sobota, 16 lipca 1955
W pierwszy rejs szkolny wypływa "Dar Pomorza".
środa, 16 lipca 1930
Wyruszył z Portsmouth w rejs dookoła świata Alec Rose na s/y "Lively Lady"; trasa prowadziła wokół Przylądka Dobrej Nadziei, Ocean Indyjski, wokół Przylądka Południowo-Wschodniego (Tasmania), Przylądka Horn, z powrotem do macierzystego portu.
niedziela, 16 lipca 1967
Urodził się Roald Amundsen, słynny norweski badacz polarny (zaginął bez wieści podczas lotu na Spitsbergen, spiesząc na pomoc Nobilemu, którego sterowiec "Italia" uległ katastrofie). Uczestniczył w słynnej wyprawie antarktycznej na statku "Belgica" (1897-