TYP: a1

Tankowiec na mieliźnie w Kanale Sueskim

czwartek, 1 września 2022
Hanka Ciężadło

Zgadza się – już to kiedyś przerabialiśmy. Co więcej, jednostka, o jakiej mowa, osiadła niemal w tym samym miejscu, w którym kiedyś utknął słynny Ever Given. Wygląda na to, że historia naprawdę lubi się powtarzać. Na szczęście tym razem wszystko skończyło się dobrze. I znacznie szybciej (oraz taniej), niż poprzednio. 

 

 

5 godzin stresu

Statek, któremu przydarzył się ten nieplanowany postój, to pływający pod banderą Singapuru Affinity V. Jest to tankowiec o długości 252 metrów, szerokości 45 metrów i zanurzeniu 11,2 metra. W momencie, kiedy doszło do zdarzenia, jednostka znajdowała się w południowej części Kanału Sueskiego. W tym miejscu jest tylko jeden tor ruchu.

Zgodnie z odczytami AIS statek zablokował ruch w Kanale Sueskim na około 5 godzin. Na szczęście wszystko wskazuje na to, że sytuacja została opanowana i w tej chwili tankowiec znów jest w ruchu.

Co z tym Kanałem?

Warto przypomnieć, że po historii z Ever Given Suez Canal Authority (władze Kanału Sueskiego) wyciągnęły pewne wnioski i postanowiły zainwestować w poszerzenie kanału oraz w zwiększenie płynności ruchu w jego regionie. Agencja Reutera poinformowała w lutym tego roku, że poszerzono i pogłębiono blisko 30 kilometrów Kanału, a ponadto udostępniono kolejnych 10 km dla ruchu dwukierunkowego. Prace wciąż są jednak w toku. Osama Rabie, przedstawiciel Suez Canal Authority (SCA) powiedział, że całość projektu pochłonie 191 milionów dolarów. 

SCA zainwestowało też pewne fundusze w powiększenie pracującej w Kanale floty holowników. W grudniu ubiegłego roku została ona powiększona o dwie jednostki, Svitzer Suez 1 i Svitzer Suez 2, operujące z Port Suez w południowej stronie Morza Czerwonego. 

Tagi: Kanał Sueski, tankowiec, blokada, mielizna
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 22 stycznia

Na jachcie "Cardinal Vertue" zakończył rejs Wiliam Nance - rejs prowadził z Anglii i dalej do Buenos Aires, Przylądek Dobrej Nadziei, Auckland, Horn do Buenos Aires.
piątek, 22 stycznia 1965
Urodził się Mamert Stankiewicz, kapitan żeglugi wielkiej, służbę rozpoczął we flocie carskiej, a po powrocie do Polski został skierowany na statek skierowany na statek szkolny "Lwów"; później pracował na stanowisku kierownika żeglugi przybrzeżnej, kapitan
niedziela, 22 stycznia 1871