TYP: a1

Volvo Gdynia Sailing Days - triumfatorzy regat numer sześć

sobota, 7 lipca 2012
Informacja prasowa

www.gdyniasailingdays.org
W ostatni dniu trzynastej edycji Volvo Gdynia Sailing Days wyłonieni zostaną medaliści mistrzostw Polski w match racingu, a pierwsze wyścigi spróbują rozegrać najmłodsi adepci żeglarstwa w Pucharze Trenerów. Kolejnym laureatem Żeglarskich Dni Gdyni została załoga Kredyt Banku, która triumfowała w wyścigu VIP o Puchar Prezesa Volvo Polska.

Specjaliści w match racingu, mimo słabego wiatru przestawiają trasy, raz żeglują w Basenie Prezydenckim to znów przenoszą się w okolice3 gdyńskiego akwarium, aby rozegrać jak najwięcej wyścigów. Udało im się zakończyć pierwszą część pojedynków każdy swego, a w sobotę rywalizacja została przerwana w trakcie wyścigów rewanżowych. - W niedzielę spotykamy się o godzinie 9.30. Wówczas zdecydujemy, czy dokończymy drugi round robin, czy też eliminacje zakończymy po pierwszym z nich i od razu przystąpimy do półfinałów. Wszystko zależy od tego, jaki będzie wiatr - wyjaśnia Przemysław Tarnacki, najwyżej klasyfikowany polski sternik w światowym rankingu (obecnie 17. miejsce) i współorganizator mistrzostw.

Na razie niespodziewanym liderem jest Karol Górski, który do rywalizacji przystępował z najniższym numerem rozstawienia. Żeglarz z Iławy w pierwszej serii pojedynków był niepokonany, a dopiero podczas rewanżów uznał wyższość Rafała Sawickiego. - Nie zawsze ranking oddaje umiejętności żeglarza. Mój nie jest najwyższy, gdyż nie zawsze udaje mi się startować w regatach. W mistrzostwach Polski medal miałem tylko raz, w 2009 roku zdobyłem brąz. Wolałbym silniejsze wiatry, ale i w tych warunkach pokazujemy, że mamy moc i siłę. Apetyt oczywiście rośnie w miarę jedzenia. Bez walki złota na pewno nie oddamy - deklaruje Górski.

Aktualna klasyfikacja mistrzostw Polski w match racingu:
1. Karol Górski 8 zwycięstw/1 porażka
2. Przemysław Tarnacki 7/1
3. Marek Stańczyk 6/3
4. Rafał Sawicki 4/4
5. Szymon Szymik 3/5
6. Patryk Zbroja 1/7
7. Filip Pietrzak 1/7

Najmłodsi adepci żeglarstwa podobnie jak w piątek także i w sobotę nie zdołali rozegrać żadnego wyścigu. Flotylla 240 zawodniczek i zawodników zgłoszonych do Pucharu Trenerów spędziła kilka godzin na wodzie, ale mimo że komisja sędziowska podjęła dwukrotnie próbę startów, wiatr był zbyt słaby, aby rozegrać choć jeden bieg. W niedzielę klasa Optimist spróbuje zejść na wodę około 11.00. To już ostatnia szansa, aby rozegrać te regaty, gdyż ich finał zaplanowano na 16.00. Na razie brak sportowej rywalizacji optimiściarzom zrekompensowało spotkanie z olimpijkami na igrzyska w Londynie. Z młodzieżą spotkały się sterniczka klasy 470, Agnieszka Skrzypulec oraz reprezentantka w klasie Laser Radial, Anna Weinzieher.

Wiatru wystarczyło, aby zakończyć w sobotę szóstą rywalizację w ramach trzynastej edycji Volvo Gdynia Sailing Days. Po triumfatorach Pucharu Prezydenta Miasta Gdyni, regat o Puchar Dowódcy Marynarki Wojennej, Eurosaf Sailing Freestyle Event, Biegu Kaprów i mistrzostw Półkuli Wschodniej w klasie Star na listę triumfatorów dopisana została załoga Kredyt Banku, która okazała się najlepsza w wyścigu VIP o Puchar Prezesa Volvo Polska. Na każdym z czterech jachtów znajdował się jeden profesjonalny sternik, do którego dołączyły 3-osobowe załogi wskazane przez sponsorów regat oraz miasta Gdynia, która jest organizatorem Volvo Gdynia Sailing Days.

Klasyfikacja końcowa wyścigu VIP o Puchar Prezesa Volvo Polska:
1. Kredyt Bank (Maciej Bardan, Krzysztof Kalata, Paweł Matrocki; sternik Przemysław Płóciennik)
2. Volvo II (Stanisław Mizgier, Dorota Mizgier, Michał Zrzelski; Paweł Czoczys)
3. Miasto Gdynia (Marek Łucyk, Beata Szadziul, Rafał Klajnert; Karol Górski)
4. Volvo I (Bartosz Nowak, Piotr Bucior, Zbigniew Borkowski; Przemysław Tarnacki)
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 21 listopada

Do wybrzeży na północ od Wirginii, pierwszej angielskiej kolonii w Ameryce, na statku "Mayflower" przybyło 102 osadników. Założyli miasto w Plymouth, od nazwy portu, z którego wypłynęli we wrześniu; tak narodziła się Nowa Anglia.
sobota, 21 listopada 1620