TYP: a1

Nowoczesny statek polarny opuścił stocznię CRIST

środa, 21 października 2020
Z mediów/CRIST SA

National Geographic Resolution – tak nazywa się nowoczesny statek polarny, który opuścił stocznię CRIST. To już drugi z najbardziej innowacyjnych statków ekspedycyjnych na świecie, który został zbudowany w gdyńskiej stoczni. 

 

NB 316 „National Geographic Resolution” to wielofunkcyjny, polarny statek ekspedycyjny z innowacyjnym kadłubem X-BOW. Długi na blisko 125, a szeroki na ponad 20 metrów statek będzie mógł pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów.
Jednostka została wyposażona w kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Jego zastosowanie zdecydowanie poprawi komfort podróżowania - zmniejszy uderzanie fal o kadłub i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, niwelując groźbę oblodzenia czy śliskich pokładów. 
 
Ułatwione zostało także samo poruszanie się jednostki w warunkach polarnych. Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Kadłub X-BOW sprawia, że jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu codziennych kosztów operacyjnych.

 

„National Geographic Resolution” częściowo zbudowany został w stoczni CRIST, a ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein. Odbiorcą finalnym statku jest Lindblad Expeditions. Gotowa jednostka rozpocznie swoją pracę w 2021 roku. Na statku zainstalowanych zostanie kilkadziesiąt luksusowych kabin a uczestnicy ekspedycji podczas rejsu będą mogli przyglądać się naturalnym warunkom, jeździć na nartach czy podglądać morską głębię przez podwodne kamery wideo.

Tagi: wycieczkowiec, CRIST SA
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 21 grudnia

W Adenie zwodowano polski statek "Dar Opola", który następnie pod dowództwem Kpt. Bolesława Kowalskiego wyszedł w rejs naukowy na Morze Czerwone.
poniedziałek, 21 grudnia 1959