Adres email
hasło
Zarejestruj się
/
Przypomnienie hasła
Czytelnia
Ludzie morza
Nowości w serwisie
Wieści z oceanów
Imprezy
Kalendarium
Rejs po historii
Kulinaria
Twoja Tuba
Recenzje książek
Poradniki
Śródlądzie
Ciekawostki
Słownik
Sport
Miejsca
Ciekawe miejsca
Propozycje tras
Mariny
Ludzie
Wszyscy użytkownicy
Skipperzy
Firmy
Wykonawcy szant
Jachty i rejsy
Wolne koje (rejsy)
Relacje z rejsów
Jachty
Modele jachtów
Armatorzy
Czarter Jachtów
Sklepik
Tawerny i kambuz
Tawerny
Przepisy
Drinki
Imprezy
Szanty
Wykonawcy szantowi
Piosenki żeglarskie
Sport
Sportowe wieści
Nadchodzące regaty
Relacje z regat
Ogłoszenia
HOME
/
Czytelnia
/
Poradniki
TYP: a1
Artykuły - Poradniki
Wachta kambuzowa, czyli jak nie utonąć... w garach
wtorek, 12 lipca 2016
Anna Ciężadło
Podobno Agata Christie, zapytana, skąd bierze pomysły na kolejne kryminały odpowiedziała, że wymyśla je podczas mycia naczyń. Twierdziła bowiem, iż jest to tak głupie zajęcie, że myśl o krwawym mordzie nasuwa się samoczynnie.
Szkoła żeglarstwa 4winds - Międzynarodowy Kod Sygnałowy
środa, 6 lipca 2016
Kpt. Krzysztof Piwnicki
Barwne flagi zawieszane na masztach żaglowców, jachtach, okrętach Marynarki Wojennej czy instalacjach portowych wielu z nas kojarzą się jedynie, jako elementy „ozdobne” zakładane przy okazji uroczystości żeglarskich i świąt państwowych. Tym czasem Międzynarodowy Kod Sygnałowy to jeden z najstarszych i nadal używanych systemów łączności stosowany nie tylko na morzu.
Jak kupić dobry jacht?
wtorek, 5 lipca 2016
Anna Ciężadło
Z kupowaniem łódki jest trochę tak, jak z kupowaniem samochodu – ponoć właściciel cieszy się dwa razy: kiedy kupuje swój wymarzony statek (albo inne Tico) oraz... kiedy go sprzedaje. Posiadanie własnej łodzi przypomina nieco posiadanie dziurawej skarbonki, jednak większość żeglarzy w pewnym momencie życia dochodzi do wniosku, że mają już dość czarterowania.
Jak zorganizować regaty
piątek, 1 lipca 2016
Monika Frenkiel
Lubimy pływać, mamy żaglówkę i lubimy rywalizację. Ale znudziło nam się branie udziału w regatach na drugim końcu Polski i chcielibyśmy je zorganizować w bliżej położonym zbiorniku, zalewie czy jeziorze. A może nawet nie bliżej, ale wydaje nam się, że regaty to fajna zabawa i chcielibyśmy sami je zorganizować.
Klub to ludzie a nie budynek. Rozmowa z Józefą Ogrodnik
środa, 29 czerwca 2016
Monika Frenkiel
O tym, jak założyć klub żeglarski rozmawiamy z Józefą Ogrodnik, Prezesem Klubu Żeglarskiego „Horn” Kraków
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje prezes naszego klubu!
środa, 29 czerwca 2016
Anna Ciężadło
A gdyby tak założyć własny klub żeglarski? Byłoby pięknie, nieprawdaż? Pomysł nie jest aż tak szalony, jakby się mogło wydawać, a chociaż droga do jego realizacji jest nieco kręta i wyboista, to gra z pewnością jest warta świeczki... a nawet całego świecznika. Dla wszystkich marzycieli, społeczników, potencjalnych prezesów i innych Jarząbków przedstawiamy więc krótki (ok, średnio krótki, ale za to kompletny) poradnik, jak krok po kroku, założyć taki klub.
Houston, mamy problem! Jak sobie radzić, gdy na rejsie nie mamy apteczki?
piątek, 24 czerwca 2016
Anna Ciężadło
Zacznijmy od tego, że apteczkę POWINNIŚMY MIEĆ. Zawsze. Co więcej, powinniśmy od czasu do czasu tam zaglądać, choćby po to, by zobaczyć, czy w środku nie zamieszkał jakiś stwór, a cokolwiek z wyposażenia nadaje się jeszcze do użycia. Załóżmy jednak, że jesteśmy tego wszystkiego świadomi, ale tak się pechowo zdarzyło, iż zwodowaliśmy apteczkę i, zgodnie z prawem Murphy'ego, natychmiast wydarzyła się jakaś kontuzja. Co robić?
Jak zszyć żagiel?
wtorek, 21 czerwca 2016
Anna Ciężadło
Sprawne zszycie żagla stanowi oczywiście pewne wyzwanie, nawet w lądowych i nie bujających warunkach. Nie chodzi tu bynajmniej o wrażenia estetyczne (w końcu, podarte czy pocerowane żagle, to znak firmowy prawdziwych morskich wilków, podobnie, jak zdarte buty odróżniają prawdziwego trapera od niedzielnego turysty), ale o wytrzymałość. Na żagiel działają duże siły, które, w połączeniu z naszym nieudolnym dzierganiem lub jego brakiem, mogą wygenerować spore szkody. Jak zatem należy zszywać żagle?
Refowanie dla opornych
wtorek, 14 czerwca 2016
Anna Ciężadło
Po co nam refowanie? Po to, by nie odfrunąć ;) Zmniejszając powierzchnię żagli, powodujemy, że nasz dzielny stateczek nie będzie pędzić na złamanie karku, z kuchni nie będzie dobywać się wiązanka przekleństw ze strony kuka, a co najważniejsze, beczka rumu nie wypadnie nam za burtę. Same zyski, jak widać.
Mazurskie cumowanie na dziko bez ofiar
wtorek, 7 czerwca 2016
Anna Ciężadło
Czy warto w ogóle męczyć się cumowaniem w krzaczorach, skoro w okolicy jest wypasiona marina, z ciepłym prysznicem, pralką i wifi? Może i jest – ale skoro na tych właśnie rzeczach nam zależy, to po co w ogóle ruszać się z domu? Cumowanie na dziko ma swój nieodparty urok, nie tylko dlatego, że pozwala na zaoszczędzenie pewnych kwot i przeznaczenie ich na konsumpcję. Cumowanie na dziko to wolność – a wolność bywa niebezpieczna, męcząca i nieprzewidywalna - i dlatego właśnie jest fajna :)
<
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
>
kategorie artykułów
Wszystkie
(8781)
Ludzie morza
(143)
Nowości w serwisie
(438)
Wieści z oceanów
(2015)
Imprezy
(2375)
Kalendarium
(981)
Rejs po historii
(202)
Kulinaria
(161)
Twoja Tuba
(181)
Recenzje książek
(344)
Poradniki
(342)
Śródlądzie
(335)
Ciekawostki
(1068)
Słownik
(151)
Sport
(45)
TYP: a3
popularne artykuły
Podglądacz na wycieczkowcu (230)
Ruby - koniec epopei? (158)
Aktywiści kontra terminal pływający (141)
Kalendarium: 1 listopada
Inauguracja pierwszego powojennego roku akademickiego w Państwowej Szkole Morskiej w Gdyni.
czwartek, 1 listopada 1945
Konstanty Maciejewicz zostaje komendantem "Lwowa".
poniedziałek, 1 listopada 1926
Wypłynął z Cannes na jachcie "Firecrest" Alain Gerbault; trasa wiodła przez Atlantyk, Kanał Panamski, Markizy, Tahiti, Samoa, Cieśninę Torresa, Ocean Indyjski, Azory do Hawru (koniec rejsu 27.07.1929 roku).
sobota, 1 listopada 1924