TYP: a1

Bitwa o Gotland – Delphia Challenge 2017. Rekordowa liczba zgłoszeń w pierwszej dobie zapisów

wtorek, 17 stycznia 2017
Informacja prasowa

Wielka Żeglarska Bitwa o Gotland przyciąga coraz więcej chętnych. Do startu w tym najtrudniejszym morskim wyścigu w Polsce, wrześniowych regatach samotników non-stop dookoła Gotlandii już w pierwszej dobie po uruchomieniu zapisów zgłosiła się rekordowa liczba chętnych.

Bitwa o Gotland

Tegoroczne, szóste już regaty Bitwa o Gotland, rozpoczną się 10 września, tradycyjnie w samo południe. Po raz trzeci z kolei strategicznym partnerem Bitwy pozostaje firma Delphia, a oficjalna nazwa imprezy to Wielka Żeglarska Bitwa o Gotland – Delphia Challenge 2017. Zawodnicy I organizatorzy, a także kibice, ponownie skorzystają z gościnności Mariny Delphia w Górkach Zachodnich, będącej portem startu i mety. Po raz kolejny będzie się tu mieściło Biuro Regat, a każdy wojownik powracający z morza będzie witany jak zwycięzca.

 

Prestiż tych wyjątkowych regat wciąż rośnie, choć skala trudności jest ogromna. Rośnie też co roku liczba chętnych do startu i zmierzenia się z 500 milami samotności na jesiennym Bałtyku.

 

Otwarcie listy zgłoszeń nastąpiło wieczorem 2 stycznia, a już w pierwszej dobie zgłosiło się 23 żeglarzy. Obecnie zarejestrowano 33 chętnych, trwa weryfikacja dokumentów. Zgłoszenia będą rejestrowane do dnia 15.08.2017. Aktualny regulamin regat znajduje się na stronie http://bitwaogotland.pl w zakładce „Dokumenty”.

 

„Zainteresowanie Bitwą o Gotland przekracza nasze oczekiwania” – komentuje Krystian Szypka, pomysłodawca i uczestnik pierwszych edycji, a obecnie dyrektor regat. „Już pierwszego dnia zgłosiło się więcej chętnych, niż startowało w 2015 roku. Ubiegłoroczna flota liczyła 25 jachtów, a liczba ta wynikała ze względów bezpieczeństwa i wprowadzonego po raz pierwszy limitu miejsc” – dodaje.

 

Do rywalizacji o tytuł bohatera Bałtyku zgłaszają się zarówno weterani tych najtrudniejszych bałtyckich regat, jak i nowi śmiałkowie. Ze względów organizacyjnych liczba zawodników znów będzie ograniczona. Limit miejsc wynosi obecnie, tak jak w roku ubiegłym, 25, ale organizatorzy nie wykluczają możliwości rozszerzenia listy i  w związku z tym zwiększenia liczby jachtów osłonowych. Jednocześnie zapowiadają podniesienie wymagań dotyczących wyposażenia bezpieczeństwa. Od tego roku obowiązkowe będzie posiadanie tratwy, radioboi EPIRB lub lokalizatora PLB a także TPS, czyli kombinezonu ograniczającego wychłodzenie.

 

Planowana jest również organizacja nieobowiązkowego szkolenia dla zawodników z zakresu indywidualnych technik ratowniczych Sea Survival. „To m.in. ćwiczenia z tratwą ratunkową, ewakuacja z jachtu, strategia przetrwania” – wyjaśnia Krystian Szypka. „Całe szkolenie odbywa się w warunkach morskich - wodowanie tratwy z jachtu, skok do wody z jachtu w sztormiaku i kamizelce pneumatycznej. Takie podejście zdecydowanie podnosi efektywność szkolenia w porównaniu z typowymi zajęciami basenowymi” – dodaje.

 

Dyrektor regat zapowiada też, takie jak w ubiegłym roku, obowiązkowe dla wszystkich zawodników szkolenie SAR przed startem. Każdy jacht będzie również musiał, tak jak do tej pory, przejść kontrolę techniczną, a każdy zgłoszony zawodnik – weryfikację przygotowania. Priorytetem organizatorów pozostaje niezmiennie bezpieczeństwo zawodników.

Tagi: Bitwa o Gotland, regaty, samotnicy
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 14 sierpnia

Zakończyła się wyprawa jachtu "Dar Opola" (zwana wyprawą "Koral") na Morze Czerwone. Wyprawą na trasie Aden (start 30.12.1959 r.)-Gdynia dowodził Kapitan Bolesław Kowalski. Plonem wyprawy było tysiące eksponatów, które wzbogaciły pracownie uniwersyteckie
niedziela, 14 sierpnia 1960
Urodził się Adam Wolff, doktor nauk historycznych, profesor Polskiej Akademii Nauk, kapitan jachtowy i żeglarz regatowy, olimpijczyk z 1928 r., współtwórca polskiego żeglarstwa regatowego, autor wielu publikacji żeglarskich
poniedziałek, 14 sierpnia 1899
Z Dżakarty w kierunku Australii wypływa Abel Tasman
czwartek, 14 sierpnia 1642