TYP: a1

Manewry na Bałtyku

poniedziałek, 29 marca 2021
Informacja prasowa/3.FO

Na wodach Zatoki Gdańskiej od 22 marca operowały okręty rakietowe ORP Orkan i ORP Grom. Jednostki doskonaliły procedury związane z sytuacjami kryzysowymi, z którymi załogi mogą się spotkać podczas realizacji zadań na morzu.

Podczas szkolenia, na wodach Zatoki Gdańskiej, załoga ORP Orkan wykonała zadania ogniowe z faktycznym użyciem uzbrojenia artyleryjskiego tj. 76 milimetrowej uniwersalnej armaty AK-176M oraz szybkostrzelnej armaty AK-630M. Oprócz strzelań artyleryjskich obydwa okręty przećwiczyły także elementy OPA (obrony przeciwawaryjnej okrętu), zwalczając wybuchające pożary i powstające przebicia kadłuba, a także procedury stosowane w trakcie poszukiwań i akcji ratowniczych oraz obronę przed pozorowanymi atakami grup dywersyjnych.

Tego typu manewry przygotowują polskie okręty do prowadzenia działań zapewniających bezpieczeństwo na krajowych drogach transportu morskiego przechodzących przez polską wyłączną strefę ekonomiczną. W ten sposób marynarze gdyńskiej flotylli doskonalą swoje umiejętności na wypadek faktycznych operacji bojowych oraz ćwiczeń na szczeblu krajowym i międzynarodowym.

Głównym zadaniem okrętów rakietowych typu Orkan jest wykonanie uderzeń rakietowych na okręty nawodne i statki przeciwnika, zwalczanie środków napadu powietrznego, osłona przeciwokrętowa oraz przeciwlotnicza własnych okrętów nawodnych i statków, a także patrolowanie i ochrona szlaków komunikacyjnych oraz wyznaczonych rejonów. W latach 2008 i 2009 okręty projektu 660 zostały poddane gruntownej modernizacji. Obecnie są one jednymi z najnowocześniejszych jednostek w swojej klasie na Bałtyku. Wyposażone zostały między innymi w system bojowy Tacticos, radary wykrywania (Sea Giraffe) i kierowania ogniem (Sting E0). Głównym uzbrojeniem okrętów są wyrzutnie rakiet przeciwokrętowych przystosowane do przenoszenia uzbrojenia typu RBS 15.

Tagi: manewry, 3. Flotylla Okrętów
TYP: a3
0 0
Komentarze
TYP: a2

Kalendarium: 22 stycznia

Na jachcie "Cardinal Vertue" zakończył rejs Wiliam Nance - rejs prowadził z Anglii i dalej do Buenos Aires, Przylądek Dobrej Nadziei, Auckland, Horn do Buenos Aires.
piątek, 22 stycznia 1965
Urodził się Mamert Stankiewicz, kapitan żeglugi wielkiej, służbę rozpoczął we flocie carskiej, a po powrocie do Polski został skierowany na statek skierowany na statek szkolny "Lwów"; później pracował na stanowisku kierownika żeglugi przybrzeżnej, kapitan
niedziela, 22 stycznia 1871